lördag 22 mars 2014

Jägarskolan Del 2. Skyttehallen. 50m löpande gris

Idag var första skyttet utan simulator.
Vi höll till i skyttehallen på I20 området.
Jag var otroligt nervös innan, livrädd att jag skulle få väldigt ont av rekylen.
Dock så visade det sig att det var salongsgevär vi skulle skjuta med. Vilken inte alls hade någon rekyl som kändes av.
Det var ruskigt skojigt att skjuta där. Det gav helt klart mersmak.
Jag hade förväntat mig att jag skulle vara helt blå på höger axel, men det blev jag inte, dock så har jag en ruskig träningsverk i vänster arm.. Måste träna på att hålla upp saker utanför kroppen.

Min absolut första skjutna serie finns på bilderna här nedan. Vi skulle skjuta 5 skott, men jag var både nervös och ovan, så jag glömde osäkra på första skottet, så det blev bara 4 skott för mig. Dock så träffade jag tavlan med alla dom 4. (2 på höger gris och 2 på vänster gris) Känner mig ruskigt nöjd att jag över huvud taget träffade tavlan alls.



Ser fram emot följande skyttelektioner, även om jag fortfarande får vara nervös inför rekylen. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar